12 Şubat 2017 Pazar

YENİDEN ÖĞRENCİ OLMAK.. OLEY !!


Okul hayatını hep çok sevdim. Yaz tatilini hep hevesle bekledim ama en geç 1 ay sonra okulumu özlerdim. Ve her yeni dönemin başında heyecandan karnıma ağrılar girerdi. Öğrenci olmaya hiç doyamadım yani. İş hayatına atılmak da sanırım bu zamana kadar bu sebepten ötelediğim bir şeydi. Şimdi öyle bir işim oldu ki aynı zamanda öğrenciyim. Şimdi anlatacağım hikaye de benim bu alanda ilk profesyonel eğitimim.





Daha önce sipariş ettiğim kalitesini beğendiğim kim varsa ya kursunu henüz açmamış ya da tarihleri ileride çıktı. Bulduğum en yakın tarihli pasta kursu mutlu dükkanınki oldu. Çünkü madem pasta kurabiye işlerine girdik bir kere bildiklerimizin üstüne mümkün olduğu kadar çok şey eklemek lazım. Kurs arayana kadar instagram'da denk bile gelmediğim bu yerden çok şey öğrenerek ve çok eğlenerek çıktım. İyi ki tanışmışız. Bazen çok araştırmamak çok ince eleyip sık dokumamak gerek demek ki. Şansımız yaver gidebiliyor ve çok güzel eğitimler almış çok yetenekli insanlar karşımıza çıkabiliyor.

Öncelikle şunu söylemeliyim ki eğer iki çocuk sahibi olmasaydım daha uzun sureli ve geniş kapsamlı bir eğitim almak çok isterdim. Ama imkanlar.. Okul gibi sürekli bir programa katılma şansım yok maalesef.


Benim icin en uygunu günlük kurslardı, genelde en yaygın olanlar bu şekilde zaten. Mutlu Dükkan'da paltolu kız diye bir pasta var. Hem keskin kenarlı pasta yapımını hem de 3boyutlu figürünü bir arada öğrenebileceğiniz çok faydalı ve pasta görüntüsü de süper sevimli olan 2 günlük bir eğitim. Ve ben buna katılacağım icin baya heyecanlandım.

Heyecanınızı kursağınızda bırakacak bir şey mutlaka ki olur böyle durumlarda. İşte benim bu ameliyat mevzusu kayıttan hemen sonra çıktı. Doktor bir MR çekelim bakalım beklemek için zamanımız var mı ama kurs tarihinden önce alınman gerekebilir de demişti ama şükür ki çok onemli çıkmadı da kursa da gidebildim olacağım ameliyatı beklerken sonuç ne çıkacak korkusu da pek yaşamadım. (Korkudan öldü, iğne bile olamıyor.) 

Ve kurs günü geldi. 
Kursun ilk günü, 10.30 da başlayacak kurs icin ben tabiki 9 da gittim oraya heyecandan. '10 dakika önceden burda olun' dan ne anladıysam artık :D
'Keşşşşke benim olsaaa' tadında bir yer bu mutlu Dükkan. Maşallah diyeyim :)) Girer girmez yüzünüzü güldüren tatlı pastalar karsılıyor sizi. Kendilerine özgü patentli bebeklerinin kocaman gülümsemesi içinizi ısıtıyor. Çok da şık bir vitrin yapmışlar Mickey Mouse'lar, altın yaldızlar falan.. tam benim de sahip olmak istediğim türden. Yıllar icinde kendine çok güzel birikimler yapmış, işyeri kadar kendi de güzel olan bir bayan karsıladı bizi, Zeynep hanim..





Inanılmaz pozitif ve sempatik bir bayan. Butun incelikleriyle kekini ganajını kaplamasını her birimizle tek tek ilgilenerek yaptırdı ve kaplattı bize. Her detayını ve inceliğini paylaştı. Tamamen tesadüfi kaydolduğum bu yerden çok memnun ayrılacağım belli oldu. Ve pastanın dışı kadar önemli kısmı olan kek ve  ganaj konusunda daha yaparken beni tatmin etmeyi başardı. Bu aşamalarda bir iki fotograf alabilsem iyi olabilirdi aslında ama tabii ki yasaklar .. :) ilk gün kekimizi ganajlayıp paltolu kızımızın bir kısmını yapıp ayrıldık.

2nci gün aslında en beklediğim kısımdı çünkü benim en çok sevdiğim ve geliştirmek istediğim kisim seker hamuruyla figürler kısmı.. adım adım ilerledik nefes almadan pür dikkat dinledik. Keskin kenar konusu onemli, pasta dediğin keskin kenar oldugunda güzel bence. Sevdiğin işi yapmak çok güzel bir şeymiş, saatler su gibi akıp gitti, herseyi not almış olabilirim. Kullandığı ürün markalarını, şekillendirme tekniklerini, malzemeleri nerden temin ettigini.. daha çıkar çıkmaz eksiklerimi sipariş ettim zaten. 




Arkadaş olduk, el emeklerimizi özenerek kutuladık ve Kurs'un bitiminde pastalarımızla döndük eve. Ertesi gün küçük kızımın 1.yas doğum gününe denk geldiginden bu pasta orda kullanılmak üzere bir kenarda yerini aldı. Ayşe'ye ilk yaşında çok özenmiştim, her şeyiyle tek tek ilgilenmiştim ve Zeynep icin vicdanim sızlamıyor değildi. Doktordu ameliyattı canım o kadar çok sıkıldı ki hiç bir hazırlık yapamadım. Belki ona kalabalık organizasyonlar özel masa süslemeleri yaptıramadım bu sefer ama annesinin el emeğiyle kutlama şansımız oldu. 

Ayşe'nin 1 yaş doğum günü
Zeynep'in 1 yaş doğum günü


Eve döner dönmez model calışmalarına büyük bir hızla başladım. Bulduğum her vakti yeni bir şeyler üretmeye çalışmakla geçirdim. İyi ki bildiklerimle model çalışmamışım, ne kadar çok yeni şey öğrendim.. her gittiğim yeni eğitimin bana çok şey katacağına eminim.. Hızla iyileşip yeni eğitimlere ve kafamdaki yeni modelleri yapmak için atölyeme kavuşmalıyım. Boşuna dememişler Eğitim şart diye. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder